Бранислав Ристивојевић: Да ли је слобода научног истраживања на удару нове инквизиције

Да ли Етичка комисија жели да буде упамћена као верски суд који ће Медицински факултет претворити у ломачу за све који се усуде да критички мисле и говоре? Шта је следеће: спаљивање књига проф. Валентине Арсић Арсенијевић?

Валентина Арсић Арсенијевић (Фото: Снимак екрана)

Добили смо писмо подршке које је професору Медицинског факултета Универзитета у Београду др Валентини Арсић Арсенијевић упутио професор др Бранислав Ристивојевић, декан Правног факултета Универзитета у Новом Саду и шеф катедре Кривичног права на истом факултету. Писмо објављујемо у целини.
Стање ствари

Свака слобода и право важе једнако за све грађане (Устав РС, члан 21. став 1.), ма колико се некоме други појединци чинили непријатни, мрски, или их, чак, сматрали непријатељима. Сваки покушај да се успостави другачији поредак, онај у којем се право које се упражњава другима оспорава, Устав РС назива дискриминација (члан 21. став 3.). Из овога логично следи да свака слобода и право у којој појединац жели да ужива за њега истовремено рађају дужност да ту исту слободу и право другог трпи и толерише. Само се на овај начин може успоставити равнотежа између појединаца коју Устав РС назива „једнакост грађана пред законом“.

„Званичан став Медицинског факултета о употреби лека Ивермектин“ јесте јавна демонстрација једне од Уставом гарантованих слобода, у питању су научне слободе. При томе не мења ништа чињеница да је то урађено на један, за науку, крајње необичан начин: заузимањем ставова. Старији читаоци би помислили да није у питању једна озбиљна високошколска установа већ партијска организација у провинцијској земљорадничкој задрузи која „ничим изазвана“ заузима став који је већ обнародовао ЦК да би демонстрирала да је „на линији“. Научна слобода наставника Mедицинског факултета који су га писали гарантована је Уставом РС (члан 73. став 1.) и разрађена Законом о научноистраживачкој делатности (члан 7.) чак и када они бирају изумрли механизам одржавања идеолошке чистоће у СКЈ да је манифестују.

Извор: Еспресо

Најважнији садржај научних слобода се налази у ставу 2. члана 7. Закона о научноистраживачкој делатности: слобода критиковања туђег научног рада. Као и свака друга слобода, његова манифестација представља истовремено дужност за другог, творца научног става. Ако писци „Званичног става“ нису спремни да се подвргну овој дужности, дужности да своје научне ставове учине подложним туђој научној критици, сами себи одузимају право да се назову научницима и да такве ставове назову науком.

Научна критика није само научни метод, она је у ствари научни метаметод, надметод, зато што је круна свих научних метода и што спаја све различите методе свих различитих наука у један. Како год да се приступа објекту научног посматрања он на крају мора да се критички сагледа, односно да се поставе питања о одрживости постојећих научних закључака и поставе хипотезе о могућности да се изведу нови. Захваљујући њој наука се развија; она омогућава да свет не стоји у месту већ да се креће напред. (Да теорија мијазме није изложена научној критици у медицини да ли би се развила теорија клица?)

Никола Варагић: Стоп прогону проф. Валентине Арсић Арсенијевић!

Свако оспоравање слободе научне критике је не само етички и правно недозвољено, већ има још горе последице: прети да научни став претвори у догму – необориво учење које не дозвољава да се у њега сумња, не допушта могућност да се оспорава, дискутује или оповргава. Из ових разлога реч догма се употребљава у религијској етици за означавање верских учења. Са верским вођама и њиховим догмама нема контрадикторне расправе. Уколико Медицински факултет не дозвољава контрадикторну расправу око свог „става“ онда он више није научни став: своје беле мантиле претворили су у мантије, болнице у храмове, дијагнозе у молитве, а вакцине у причест, а свој научни став у верску догму.

У случају проф. Арсић Арсенијевић они право на вођење етичког поступка у стварности злоупотребљавају и тиме Етичку комисију претварају у својеврсну Инквизицију. Да ли Етичка комисија жели да буде упамћена као верски суд који ће Медицински факултет претворити у ломачу за све који се усуде да критички мисле и говоре? Шта је следеће: спаљивање књига проф. Арсић Арсенијевић?

Позив Влади Србије и Лекарској комори: Прекините прогон лекара који су се ставили у службу народа

Проф. Арсић Арсенијевић је у јавном наступу искористила своју научну слободу и критиковала научне закључке који стоје у позадини тзв. „Званичног става“. То што се налази на потпуно супротном полу научног закључка – она по свему судећи мисли да писци „става“ греше – не значи да је закорачила у зону деликта већ само да другачије мисли и да изводи другачије научне закључке. То је не чини прекршиоцем етичких или правних норми или, још горе, неким медицинским јеретиком. Ако писци „Званичног става“ желе да изразе неслагање са њеним научним ставом, право место за научну дебату су научни часописи или конгреси, а не етичке комисије. На тим истим местима научни ставови се обликују али и мењају, будући да они никад нису вечне, непроменљиве и недодирљиве истине. О њима се вечито расправља и дебатује јер је научна критика и када је не штити Закон о научној истраживачкој делатности једини начин да наука иде напред. На крају крајева, ако је декански колегијум Медицинског факултета толико убеђен у исправност својих ставова, зашто се боје да их супротставе ставовима проф. Арсић Арсенијевић у било ком облику научне или, чак, јавне дебате? Њима су доступни исти медији које је користила њихова колегиница, њихови ставови су, према њиховим речима, јачи, научно истинитији, уверљивији, исправнији, одрживији… Ако ствари тако стоје они ће лако победити у таквој дебати.

Претходно изнето мишљење је нарочито ојачано ставом Одлуке декана Медицинског факултета у вези са етичком одговорношћу проф. Арсић Арсенијевић у којој између осталога стоји: „… Етичка комисија ни једног тренутка не доводи у питање стручну и научну компетентност проф. др Валентине Арсић Арсенијевић…“. Па кад је узимају за стручну, компетентну и равну себи, зашто јој оспоравају оно што себи дозвољавају: јавно саопштавање научног става?

Цитираност проф. Валентине Арсић Арсенијевић (Извор)

Право на јавно иступање члана академске заједнице није гарантовано само Кодексом професионалне етике УБГД, већ га као право на слободу говора штити и Кривични законик (члан 148.). Ипак, они колегиницу којој не споре стручност не желе да удостоје научне расправе, дебате или размене мишљења. Уместо тога покушавају да злоупотребе Етичку комисију да проф. Арсић Арсенијевић лише слободе говора којом би имала могућност научне критике њихових ставова за које тврде да су научни. Стога се овде природно намећу два реторичка питања:

  1. Ко посеже за казненом принудом према саговорнику у расправи/дијалогу/дебати? Онај ко има аргументе или онај коме они понестају?;
  2. Ко протерује свог опонента у расправи/дебати/дијалогу са места дуела? Онај чији аргументи могу да издрже тестирање противним ставовима, односно критику, или онај чији не могу?

Како је могуће да се „изношењем обавештења у јавност“ или „довођењем немедицинске јавности у заблуду“, што се пребацује проф. Арсић Арсенијевић, повреде обавезе у настави? Када би то било могуће то би значило да постоје неке обавезе у настави које се зову „изношење информација у јавност које одговарају ставовима медицинског факултета“ или „одржавање немедицинске јавности у стању свести које је одредио медицински факултет својим ставовима“!!! Тако нешто је, наравно, тешко замислити и претпостављало би да постоји нека наставна обавеза професора универзитета да исповедају „Званичне ставове“ медицинског факултета као неке научне истине.

Бранислав Ристивојевић (Извор: Печат)

Такве обавезе сасвим јасно нема и не може да буде. Универзитет је научна установа а научне истине су само оне које могу бити подвргнуте научној критици, како то гарантује став 2. члана 7. Закона о научноистраживачкој делатности. Све остало је обична пропаганда којој заогртање звучним титулама подносилаца пријаве Етичкој комисији неће променити карактер. Оно ће остати јефтино агитовање за тачно одређена медицинска средства у лечењу КОВИДА-19 чији носиоци злоупотребљавајући поступак утврђивања етичке одговорности правним насиљем покушавају да га претворе у догму.

Онај ко овде има обавезе није проф. Арсић Арсенијевић већ колегијум Медицинског факултета као потписник „Званичног става Медицинског факултета“ и сви потписници етичке пријаве. Они су дужни да изложе своје ставове критици, а не проф. Арсић Арсенијевић да их беспоговорно и слепо следи. За избегавање те дужности им следи етичка одговорност (Кодекс, члан 4. – Слобода мишљења и изражавања; члан 15. – Начело непристрасности), а за противправно спречавање других да их критикују кривична (КЗ, члан 148.).

Није проф. Арсић Арсенијевић дужна да ућути већ су потписници пријаве Етичкој комисији и писци „Званичног става“ Медицинског факултета дужни да проговоре.



Categories: Разномислије

Tags: , , , , , ,

7 replies

  1. Bravo za gospodina Ristivojevića!

    20
    1
  2. E pa Branislave, ljudina si! Čovek ipo! Sreća za Srb da ima ljudi koji koriste svoju pamet, bravo za oboje;)

    43
    1
  3. Dr Arsenijevic iznosi svoj licni stav, pa Branislav kao dr pravnih nauka morao znati da svako ima pravo da iznosi licno misljenje. Zdrav bio posle cepanja !

    4
    23
  4. Хвала уважени колега на снажној и искреној подршци. Валентина

    58
    1
  5. Sve čestitke na tekstu.Jasno, kratko, tačno.Profesorski objašnjeno. Medicinski fakultet zauzeo stva kao nekada CK u Đurđevu 1946.

    30
  6. Браво господине професоре Ристивојевићу
    Поставили сте проблем како и треба. Чланак би требало да буде основа за покретање правног поступка против Медицинског факултета (МФ) и њеног ругла званог Етичка комисија.
    Иначе Медицински факултет је после Другог светског рата постао центар комунистичке декаденције и непотизма. Већина доскорашњих а и данашњих професу(о)ра на МФ је директно или индиректно повезана са споменутим феноменом. Њима бели мантили служе да их обуку преко комунистичких шињела и тако замаскирају своју суштину и порекло. У том духу ради и Етичка комисија МФ, која је и етичко и интелектуално ругло у Србији.
    Ово зло што они чине професорки Арсенијевић је чак и веће него што је комунистички биолог Лисенко чинио руским генетичарима – забранивши им да се баве Менделовом генетиком. Тако је закочио развој врхунске руске генетичке науке.
    Док је на МФ таквих окошталих мозгова и лоботомираних интелектуалаца нема шанси да медицина буде врхунска. Можете им направити најлуксузније болнице са најскупоценијом техником, српска медицина ће и даље бити маргинална у свету и то све дотле док се овај комунистички и непотистички сој не уклони са сцене.
    Професорка Валентина Арсић Арсенијевић има сву моју подршку у борби да се сазна истина о Ивемектину и његовом корисном дејству против многих болести. Она је врстан стручњак (консултовао сам научну литературу и стручњаке у медицини) и веома је компетентна да се бави Ивермектином. Јер госпођа Арсенијевић најбоље зна да је Ивермектин у неким аспектима сензационалан лек који је спасао и спасава милијарде(!) људи. Верујем у њене резултате, знање и ентузијазам.

    Нови Пфајзеров лек пакскловид је по принципу рада практично имитација Ивермектина – који је уједно антипаразитски и антивирусни лек! У циљу одбране врхунске професорке, а и Ивермектина, откривам чак и неке приватне “тајне”. Ивермектин сам тестирао на себи и то веома успешно у превентивне сврхе – уз додатну употребу цинка, витамина Д3 и антиоксиданта кверцетина. Упркос томе што имам све коморбитетне болести, и што сам једном ногом на земљи, одбио сам вакцинисање експерименталним вакцинама против КОВИД-19. Резултат – у великој породици су сви прележали корону, само мени који сам користио превентивно Ивермектин (због тежине дневна доза је била од 24 милиграма) није “фалила ни длака са главе”! Осим тога велики број папилома (вирусних) је у кратком року нестао а симтоми гихта (са великим боловима) на прстима стопала су исчезли! Случајност? Вероватно не!? Надам се д ће нам и на то одговор дати професорка Арсенијевић. Захваљујући Ивермектину, после дуже паузе поново сам заказао унуку породични баскет-дерби!

    Др Миодраг Кулић, теоријски физичар, Немачка

    38
  7. Pre tacno 10 godina sam citala o parazitima i jetri. Gospodja Jela Garic pravila je preparate za ciscenje organizma i prodavala na Ribljoj pijaci u Novom Sadu.
    I to po ugledu na studije Dr Hulde Klark.
    https://www.app-antiparazit.com/app-program/dr-hulde-klark/

    9
    1

Оставите коментар

Discover more from Стање ствари

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading